Händelser

Eira blev fyra månader i förrgår, tänkte berätta lite om vad som har hänt..
 
Hon har börjat få sin första tand, såg den redan den 3/8. Lite grinig emellanåt, dregglar fruktansvärt mycket och äter på allt. Men det gör inget, kul när det händer saker! :)
 
Eira väger 5.260g och är 60cm lång numera. Och ja, hon är mindre än genomsnittet men det viktigaste är att hon följer sin kurva och mår bra. Börjar bli måttligt less på alla kommentarer om att hon är liten. Inte de som säger det på ett positivt sätt men har mer än en gång fått höra mindre bra saker om hennes storlek. Snälla, sluta med det! Hon mår bra och jag vill inte att hon ska växa upp med att höra dåliga saker. Nu förstår hon inte desto mer men om ett par år. Tro mig, det är inte kul att höra en gång om dagen att "vad kort du är" eller liknande. Jag vet! Det är sån jag är och är det fel med att vara kort? Eira är perfekt som hon är och alla är olika, take it or leave it!
 
Hon har börjat leka med sina fötter. Ska stå upp och allra helst hoppa, hela tiden ;) Har själv börjat vända sig på sida när hon ska sova. Skrattar, surrar.. Duktig på att gripa. Vända från rygg till mage har hon gjort ett par enstaka gånger.
 
Smakportioner! Vi har testat melon, banan och idag står potatis på schemat. Det är så roligt! Eira verkar ha ett matintresse bara det att hon inte förstår ännu hur man sväljer riktigt så det mesta åker ut även om hon blir glad och smaskar efteråt ;)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: