Fyra veckor mens

Jag har haft "mens" i fyra veckor nu. Första mensen kom tillbaka varade i två veckor med två veckors uppehåll. Det är olidligt och gör ont. Har de senaste dagarna börjat känna mig yrslig, trött och illamående, har även börjat få mer mensvärk. Skulle till gyn på tisdag men ringde sjukvårdsrådgivningen och de tyckte att jag skulle åka in till akuten.
 
De tog prover och blodvärdet var konstigt nog bra men det måste bero på att jag ätit järntabletter. Däremot upptäcktes en ful UVI, det hade börjat svida dagen innan men jag brukar försöka vänta ut det. För det mesta går det bra utan antibiotika, bara jag dricker ofta och inte väntar för länge mellan toabesöken. Idag gör det sjukt ont så jag tog emot antiobiotikan med öppna armar. Fy fan, har spenderat flera timmar på toa och kissat. Dör av smärtan. :( Föder hellre barn än är med om det här, på riktigt.
 
Fick komma till gyn och där kollade läkaren med ultraljud. Hade en förtjockad slemhinna och stora blodansamlingar trots att jag blött så mycket. Fick hormoner, gulkroppshormon. Men jag vill veta varför det blivit så. Känner mig nojig, när jag googlar så kommer det upp en massa om cancer, skölkörtelproblem och myom. Tänker ringa på måndag och kräva en utredning. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: