Sköldkörtelproblem

Allt känns hopplöst. Ingen som förstår eller vill lyssna på mig, ta mig på allvar. Har fel på sköldkörteln. Mitt TSH värde är 5,21. Referensvärdet är absolut max 2,5. Läkarna följer det fem år gamla värdet på 4. Så de ser mig som ett gränsfall. Vet inte vad jag ska göra. Har lärt mig att leva med de flesta symtomen men problemet är att det bara blir värre.
 
Ska jag alltid behöva vara trött? Hur mycket jag än sover? Alltid ha muskel och ledvärk, menstruationsrubbningar, magproblem, humörsvängningar, sömnsvårigheter, yrsel, handledssmärta, kallsvettas, öka lätt i vikt, ha kalla händer och fötter, hjärtklappningar, hög puls, vara andfådd, ha svårt att svälja, huvudvärk, darrig, problem med synen, vara förvirrad, depressionssymtom? Osv osv osv. 
 
Har lärt mig att leva med det mesta. När någon frågar hur jag mår vet jag inte vad jag ska svara eftersom att jag är van vid att alltid må dåligt. Jag vet varken ut eller in. Det är lättare att låtsas och säga att det är okej. Ibland får jag panik över att ingen gör något. Hur länge ska man orka kämpa med sjukvården? Ibland vill jag bara ge upp och låta det vara. Bli sjukare. Vänta på att min kropp blir förgiftad. Önskar jag fick må bra :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: